Underbart recept!!

Valfri mängd Potatis
1 pkt fläskytterfilé mörad
Margarin
2 dl creme fraiche
1 msk kalvfond på flaska
4 msk vatten
1 ask cocktailtomater
1 pkt mozzarella alá ca 250 gram
Massa soltorkade tomater
salt och svart peppar

Skär mozzarellan och soltorkade tomaterna i små bitar och lägg i en djuptallrik.
Skär fläskfilén i ca 1½ tjocka skivor salta och peppra på båda sidor.
margarinet låt pannan bli varm lägg sedan i skivorna sänk värmen.
Stek på båda sidor så att köttet blir genomstekt.
När det har blivit det ha då i creme fraichen , vattnet, och kalvfonden.
Sänk plattan ytterligare låt det puttra ett tag, ni kan smaka av när såsen blivit god, den blir det om den får stå en stund.
När ni tycker att den är go skölj o släng i cocktailtomterna och låt de stå tills de blivit ljummna.
Häll sedan i mozzarellan och soltorkade tomaterna som du har skärt blanda noga häll sedan över allt i en form.

Servera med stekt potatis eller färsk spagetti och basillika om ni gillar det!



Mattias tyckte att denna rätt var den näst goaste jag har gjort till honom =P hihi.
Men min goa gryta kommer alltid att vara goast!!

Köttet om man använder mörat blir suuuper mört mozzarellan är som tuggummi om man bara äter den äter man den däremot tillsammans med allt annat så blir det gott.
Mozzarella smakar ju ingenting egentligen men drar åt sig alla goa smaker som den ligger i =D.

Ska dock testa ha i oliver och fetaost nån gång =D ialfl oliver till mig jag älskar oliver ^^,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0